۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

Dominance and submission

Dominance and submission بهترين معنی اين کلمات مافوقی و زيردستی است، مجموعه فعاليت هايی، قانون ها و تشريفاتی که توسط يک زيردست در مقابل يک مافوق انجام مي شود که می تواند در يک جلسه سکسی باشد يا به مدت طولانی و به صورت يک روش زندگی انجام شود. در اين نوع رابطه تماس فيزيکی الزامی نيست، حتی اين رابطه مي تواند مجازی با اينترنت يا تلفنی باشد، در حالت های حضوری و با تماس فيزيکی اين رابطه می تواند تبديل به بوندج، ديسيپلين يا سادومازوخيسم هم بشود.
من به طور مخفف از اصطلاح D/S برای اشاره به اين رابطه استفاده می کنم. در D/S هر دو طرف رابطه لذت جنسی می برند از اينکه زيردست يا نوکر يا کنيز يک نفر ديگر باشند يا ارباب و سرور او باشند.
به کسی که مافوق است dominant گفته می شود (اصطلاحاً اگر مرد باشد dom و اگر زن باشد domme هم گفته می شود.)
کسی که زير دست است submissive يا sub ناميده می شود. بعضی افراد هم دوست دارند که گاهی مافوق و گاهی زيردست باشند که به آنها switch يا سوييچ گفته می شود.
اصطلاح ديگر در اين زمينه dominatrix است که به زن مافوقی که به طور حرفه اي dominant است و در مقابل رابطه پول مي گيرد گفته می شود(چيزی شبيه ميسترس های پولی)

مسأله مهم در رابطه D/S الزامی نبودن خشونت در آن است، اين رابطه بر اطمينان دو طرفه و ارتباط کلامی استوار است، رابطه اي است که در آن قدرت رد و بدل می شود و نيازی برای مجبور کردن زيردست به قبول قدرت نيست، اين نوع رابطه قدمت  زیادی دارد و در فرهنگ های مختلف وجود داشته است.

در D/S ممکن است که بيش از دو نفر وجود داشته باشند، مثلاً يک مافوق و چند زيردست يا برعکس يا مثلاً چند زيردست که به چند مافوق به طور مشترک خدمت می کنند.
رابطه D/S انواع زيادی دارد و شکل های متنوعی به خود می گيرد، من اينجا بعضی از شکل های آن را نام مي برم که البته ممکن است با ساير زمينه های bdsm هم تداخل داشته باشند
-برده خانگی (کنيز، نوکر يا خدمتکار) که نوعی رابطه ارباب و برده هم هست. انواع مختلفی از خدمتکارها و برده های خانگی وجود دارد، مثلاً خدمتکار شخصی، خدمتکار پذيرايی، خدمتکار توالت و... يا ترکيبی از اينها. (در پست های بعدی به طور مفصل راجع به برده های خدمتکار صحبت خواهم کرد)
- enforced chastity به معنی پاکدامنی اجباری است! يعنی در رابطه D/S زيردست بدون اجازه مافوق حق هيچ گونه عمل جنسی مثل سکس يا خود ارضايی را ندارد. اين کار می تواند بوسيله استفاده از وسايل مخصوصی که برای اينکار استفاده می شود، انجام شود.(مثلاً قفل های مخصوص مردان  يا پلاگ های مخصوص زنان  که مانع سکس می شوند و...)
-تحقير جنسی(اين مطلب نياز به توضيح خيلی مفصل دارد که بعداً در پست جداگانه به آن خواهم پرداخت)
-برده جنسی
-تحقير کلامی
-انواع فتيش ها (مثلاً پرستش پا يا بوت يا ...(اصطلاحاً فوت فتيش) ، يونيفرم ها و لباس های خاص و... (در مورد فتيش ها هم صحبت خواهم کرد در آينده)
-حيوان بازی (مثلاً زيردست نقش سگ يا اسب دارد و با او کاملاً مثل آن حيوان رفتار می شود)
-تبديل به اشياء، زيردست به عنوان يک وسيله تلقی ميشود، مثلاً به عنوان زيرپايی يا صندلی
-زنانه پوشی برای مردان يا مردانه پوشی برای زنان
و...

هر تمايلی در D/S مي تواند با ساير زمينه های BDSM ترکيب شود، روابط D/S مي تواند اصلاً شامل سکس نباشد و بيشتر حالت های نقش بازی کردن داشته باشد.
در D/S هم ميتوان از وسايل مختلفی مثل قلاده و... استفاده کرد.





۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

Discipline، ديسيپلين

ديسيپلين همان طور که در فارسی به معنی نظم و ترتيب زياد به کار می رود، در bdsm هم چنين کاربری دارد.
ديسيپلين يعنی تحت کنترل و نظم و انضباط در آوردن برده يا زيردست، با استفاده از قوانين و تنبيهات. خيلی ساده يعنی که ارباب قوانينی برای رفتار برده تعيين می کند و برده ملزم است که همه قوانين را مو به مو رعايت کند و هيچ حقی هم برای اعتراض يا چون و چرا ندارد.
بوندج به نوعی جزئی از ديسيپلين است. تنبيه در ديسيپلين می تواند درد فيزيکی داشته باشد (مثلاً اسپنک کردن يا شلاق زدن) می تواند تنبيه روانی باشد (مثلاً ناديده گرفتن برده به مدت چند ساعت يا قرار دادن برده به عنوان مبلمان اتاق) می تواند تحقير آميز باشد (مثل غذا خوردن از روی زمين يا مکيدن منی ارباب از داخل واژن يک برده ديگر) می تواند محدود کردن آزادی باشد (مثل بستن، زنجير کردن قلاده برده به پايه صندلی، يا اجازه ندادن برای دستشويی) يا می تواند دستور به انجام کارهای ناخوشايند باشد(مثل جريمه نوشتن) و يا هر نوع تنبيه ديگری که ارباب در نظر بگيرد.
اگر ارباب بيشتر ساديست باشد، اکثراً از قوانين به عنوان بهانه اي برای تنبيه استفاده می کنند، يعنی قوانين را وضع می کند تا بتواند بهانه اي برای تنبيه برده داشته باشد، ارباب هايی که اصطلاحا ديسيپلينيست هستند ممکن است هدفشان از تعيين قوانين بيشتر احساس کنترل بر روی برده باشد.
البته لازم به تذکر است که در bdsm هيچ چيز قطعی نيست و اصولاً يا اين يا آن وجود ندارد، همه چيز ترکيبی است و انتخابی.

۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

bondage,بوندج

bondage بهترين معادل آن در فارسی "اسير کردن به وسيله بستن" است، ولی به خوبی معنی را نمی رساند. من از کلمه بوندج استفاده می کنم.
بوندج يعنی محدود کردن يک نفر برای رسيدن به لذت جنسی، اين محدود کردن می تواند فيزيکی يا روانی باشد.
بوندج می تواند به تنهايی يا به عنوان جزئی از رابطه ارباب/برده استفاده شود.
انواع بسيار زيادی از بوندج وجود دارد، ساده ترين آن بستن دست و پا است، بستن چشم، دست و پا، دست بند زدن، بستن با طناب، آويزان کردن، در قفس زندانی کردن و...
 در بوندج خلاقيت خيلی مهم است، هزاران روش برای بوندج وجود دارد، بسته به امکانات و وسايلی که موجود است می توان از هر روش دلخواه استفاده کرد.
برخی از انواع بوندج می توانند خطرناک باشند و نياز به مهارت کافی دارند.
 از وسايل مختلفی می توان برای بوندج استفاده کرد، مثلاً می توان از يک تکه چوب بلند به عنوان spreader (جداکننده) استفاده کرد و دست ها يا پاهای برده را از هم جدا کرد به طوری که برای مثال واژن برده به راحتی در دسترس قرار بگيرد يا برای مثال جوری برده را روی ميز يا صندلی يا تخت بست که پشت برده در وضعيت دلخواه برای شلاق زدن يا اسپنک کردن قرار بگيرد.
خود بوندج به تنهايی نيز لذت بخش است، برده کاملاً احساس می کند که تحت کنترل ارباب است و ارباب هر کاری که بخواهد با او می کند و...
 بوندج روانی با اقتدار ارباب انجام می شود، مثلاً ارباب به برده دستور می دهد که در حالت خاصی بی حرکت بماند، مثلاً در حالی که دهان برده بسته است و روی زمين به حالت سجده زانو زده است،دست هايش را در طرفين باز می کند، يک سکه يا توپ پينگ پنگ را با بينی روی ديوار نگه می دارد، ارباب يک ديلدو يا يک پلاگ مخصوص در مقعدش فرو ميکند ، حال برده بايد تا زمانی که ارباب می خواهد در همين حالت باقی بماند، اگر سکه بيفتد يا پلاگ خارج شود و يا هر حرکت اضافی بکند ارباب او را به شدت تنبيه مي کند.
اين مثال ترکيبی از بوندج روانی و فيزيکی بود، هميشه در بوندج بايد خلاق باشيد، فکر کنيد و صحنه را در ذهنتان بازسازی کنيد، سايت ها و عکس ها و فيلم ها هم کمک خوبی برای يافتن پوزيشن های جالب برای بوندج هستند.
 برای بوندج به امکانات و وسايل نياز است، اما کلاً وسايل bdsm وسايل پيچيده و عجيبی نيستند، اگر کمی تلاش کنيد و خلاقيت به خرج دهيد می توانيد بسياری از وسايل را خودتان بسازيد، من خودم تا کنون بيش از 20 نوع شلاق چرمی مختلف، و حدود 50 وسيله bdsm ديگر ساخته ام، خلاق باشيد و از امکانات اطرافتان استفاده کنيد، اگر گاهی هم سری به مغازه های ابزار فروشی بزنيد می توانيد همه وسايل مورد نياز برای ساختن وسايل بوندج را پيدا کنيد.
در پست های آينده انواع مختلفی از زير گروه های بوندج، روش ها و پوزيشن های پيشنهادی، وسايل و روش ساخت يا تهيه وسايل و ... را خواهم گفت.

۱۳۸۹ فروردین ۳, سه‌شنبه

BDSM 2

مهم ترين ويژگی در همه فعاليت های bdsm تحت کنترل بودن برده توسط ارباب است، اين کنترل می تواند فيزيکی يا روانی يا هر دو باشد، برده کسی است که با رضايت و تمايل کامل، خود را تحت کنترل اربابش قرار می دهد، در اين رابطه ممکن است تحقير شدن، تنبيه شدن، درد کشيدن، تحت محدوديت های فيزيکی يا روانی قرار گرفتن، سکس (دهانی، مقعدی، واژينال و ...) و هر چيز ديگری وجود داشته باشد که مايه لذت برده و ارباب شود.
البته وجود هيچ يک از اينها اجباری نيست، مثلاً ممکن است در يک رابطه برده/ارباب توافق شود که اصلاً سکس مقعدی يا سکس واژينال يا هر چيز ديگر اتفاق نيفتد. اين يکی از مهم ترين شرايط رابطه برده و ارباب است که قبل از شروع رابطه حد و مرز خود را معلوم کنند و خطوط قرمز را مشخص سازند.
فعاليت های bdsm می تواند مدت زمان های مختلفی داشته باشد، مثلاً ممکن در يک رابطه دوست پسر/دوست دختری معمولی برخی مواقع هم بازی های bdsm را انجام دهند، يا ممکن است دو نفر فقط در اتاق خواب وقتی به طور خصوصی برای سکس پيش هم هستند اين کار را انجام دهند، گاهی هم ممکن است رابطه به طور دائمی باشد که اصطلاحاً 24/7 خوانده می شود به معنی 24 ساعته در هفت روز هفته! که البته اين مورد در ايران عملاً نادر است مگر اينکه شرايط و امکانات کافی برای دو نفر وجود داشته باشد.
همچنين در ايران کمتر اتفاق می افتد که دو نفر رابطه ارباب/برده خود را جلوی افراد ديگری هم داشته باشند. به طور کلی زمان بندی در رابطه ارباب/برده به عهده خود افراد است و هيچ اجباری در دائمی يا هميشگی بودن يا نبودن رابطه وجود ندارد.
يکی ديگر از مسائل بسيار با اهميت در رابطه ارباب/برده مسئوليت پذيری طرفين است، هر کدام از طرفين در مقابل سلامت و امنيت جسمی، روانی، اجتماعی و عاطفی طرف ديگر مسئول است. رابطه ارباب/برده رابطه اي است که شديداً با عواطف و هيجانات عميق روحی مرتبط است، همچنين ممکن است خطرات جسمی به همراه داشته باشد، طرفين اين رابطه بايد کاملاً از لحاظ شعور اجتماعی و عاطفی به بلوغ رسيده باشند تا بتوانند در مقابل عواطف شديدی که ممکن است در حين رابطه بروز پيدا کنند عکس العمل مناسب
نشان داده و نيز احتمال هرگونه خطر جسمی، روانی و اجتماعی برای طرف مقابل را از بين ببرند.
روابط bdsm بسيار عميق تر و پيچيده تر از روابط معمولی هستند، هر فردی به صرف اينکه دارای تمايلات bdsm است، شايسته ارباب يا برده شدن نيست.

در پست های آينده خيلی بيشتر در مورد نکات امنيتی و حفاظتی ضروری در روابط bdsm صحبت خواهم کرد.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/BDSM_collar_back.jpg

BDSM چيست؟

BDSM : اصطلاحی کلی برای اشاره به يک روش خاص زندگی، رابطه جنسی، عاطفی و... است که در آن دو نفر يا بيشتر با رضايت يکديگر نقش هايی را به عهده می گيرند تا با تجربه درد، قدرت، هيجان، کنترل، تحقير و ... به لذت و هيجان روحی و جسمی و جنسی برسند، ارضا شوند و به آرامش رسيده و تخليه روانی هيجانی را تجربه کنند.
BDSM شامل گستره وسيعی از فعاليت ها است و دامنه و نوع اين فعاليت ها را هر کس با شناخت از خود تعيين می کند، بسياری از فعاليت هايی که تحت عنوان BDSM انجام می شوند ممکن است از سوی جامعه و حتی برخی روانشناسان، جزء انحرافات جنسی يا اخلاقی محسوب شوند. امروزه هزاران نفر در سراسر جهان در روش زندگی bdsm مشارکت می کنند، گروه ها و انجمن های زيادی وجود دارند، سايت ها و جوامع مجازی زيادی هم به bdsm می پردازند. همچنين با توجه به گستردگی دامنه bdsm افراد بسيار زيادی وجود دارند که بدون اينکه دقيقاً از اين مطالب آگاه باشند، در زندگی خصوصی خود برخی فعاليت های bdsm را برای رسيدن به لذت جنسی بيشتر تجربه می کنند.

مشخصه برجسته فعاليت ها و روابطی که در زمينه bdsm انجام می شوند اين است که معمولاً افراد هر کدام نقشی را بر عهده می گيرند که اين نقش ها مکمل يکديگر هستند ولی با هم برابر نيستند. (مثلاً ارباب و برده) معمولاً فردی که کنترل کننده است و اعمال قدرت می کند و يا کارهايی را بر روی فرد ديگر انجام ميدهد يا او را وادار به انجام کارهايی می کند، تاپ (top) يا مافوق (dominant) يا ارباب (master) يا... نام دارد
و فردی که تحت کنترل قرار ميگيرد و يا کارهايی روی او انجام می شود بات (bottom) يا زيردست (submissive) يا برده (slave) يا... نام دارد.
برخی هم هستند که به نوبت جايشان را عوض می کنند (گاهی تاپ هستند و گاهی بات) به اين افراد سوييچ گفته ميشود.

اصطلاح BDSM از ترکيب سه عبارت BD از (bondage & discipline) و DS از (dominance & submission) و SM از (sadism & masochism) ساخته شده است. تعريف اين کلمات در پست های بعدی گفته خواهد شد.

۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

اولين قدم

قصد دارم که اين وبلاگ جنبه آموزشی داشته باشد، جايی که بتوانيم ياد بگيريم و ياد بدهيم، سعی می کنم پله به پله شما را با جنبه های گوناگون زندگی ارباب و برده آشنا کنم. از تجربياتم خواهم نوشت، از هر آنچه که ياد گرفته ام.
خوشبختانه مطالعات بسيار زيادی دارم و دانش قابل توجهی از BDSM فراهم آورده ام.
اين وبلاگ شبيه وبلاگ هايی که داستان و عکس سکسی مي گذارند نخواهد بود، اينجا مکانی خواهد بود تا هر ايرانی که تمايلات خاص جنسی دارد بتواند چيزهايی در مورد خودش و تمايلاتش ياد بگيرد.