۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

Discipline، ديسيپلين

ديسيپلين همان طور که در فارسی به معنی نظم و ترتيب زياد به کار می رود، در bdsm هم چنين کاربری دارد.
ديسيپلين يعنی تحت کنترل و نظم و انضباط در آوردن برده يا زيردست، با استفاده از قوانين و تنبيهات. خيلی ساده يعنی که ارباب قوانينی برای رفتار برده تعيين می کند و برده ملزم است که همه قوانين را مو به مو رعايت کند و هيچ حقی هم برای اعتراض يا چون و چرا ندارد.
بوندج به نوعی جزئی از ديسيپلين است. تنبيه در ديسيپلين می تواند درد فيزيکی داشته باشد (مثلاً اسپنک کردن يا شلاق زدن) می تواند تنبيه روانی باشد (مثلاً ناديده گرفتن برده به مدت چند ساعت يا قرار دادن برده به عنوان مبلمان اتاق) می تواند تحقير آميز باشد (مثل غذا خوردن از روی زمين يا مکيدن منی ارباب از داخل واژن يک برده ديگر) می تواند محدود کردن آزادی باشد (مثل بستن، زنجير کردن قلاده برده به پايه صندلی، يا اجازه ندادن برای دستشويی) يا می تواند دستور به انجام کارهای ناخوشايند باشد(مثل جريمه نوشتن) و يا هر نوع تنبيه ديگری که ارباب در نظر بگيرد.
اگر ارباب بيشتر ساديست باشد، اکثراً از قوانين به عنوان بهانه اي برای تنبيه استفاده می کنند، يعنی قوانين را وضع می کند تا بتواند بهانه اي برای تنبيه برده داشته باشد، ارباب هايی که اصطلاحا ديسيپلينيست هستند ممکن است هدفشان از تعيين قوانين بيشتر احساس کنترل بر روی برده باشد.
البته لازم به تذکر است که در bdsm هيچ چيز قطعی نيست و اصولاً يا اين يا آن وجود ندارد، همه چيز ترکيبی است و انتخابی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر