۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

Dominance and submission

Dominance and submission بهترين معنی اين کلمات مافوقی و زيردستی است، مجموعه فعاليت هايی، قانون ها و تشريفاتی که توسط يک زيردست در مقابل يک مافوق انجام مي شود که می تواند در يک جلسه سکسی باشد يا به مدت طولانی و به صورت يک روش زندگی انجام شود. در اين نوع رابطه تماس فيزيکی الزامی نيست، حتی اين رابطه مي تواند مجازی با اينترنت يا تلفنی باشد، در حالت های حضوری و با تماس فيزيکی اين رابطه می تواند تبديل به بوندج، ديسيپلين يا سادومازوخيسم هم بشود.
من به طور مخفف از اصطلاح D/S برای اشاره به اين رابطه استفاده می کنم. در D/S هر دو طرف رابطه لذت جنسی می برند از اينکه زيردست يا نوکر يا کنيز يک نفر ديگر باشند يا ارباب و سرور او باشند.
به کسی که مافوق است dominant گفته می شود (اصطلاحاً اگر مرد باشد dom و اگر زن باشد domme هم گفته می شود.)
کسی که زير دست است submissive يا sub ناميده می شود. بعضی افراد هم دوست دارند که گاهی مافوق و گاهی زيردست باشند که به آنها switch يا سوييچ گفته می شود.
اصطلاح ديگر در اين زمينه dominatrix است که به زن مافوقی که به طور حرفه اي dominant است و در مقابل رابطه پول مي گيرد گفته می شود(چيزی شبيه ميسترس های پولی)

مسأله مهم در رابطه D/S الزامی نبودن خشونت در آن است، اين رابطه بر اطمينان دو طرفه و ارتباط کلامی استوار است، رابطه اي است که در آن قدرت رد و بدل می شود و نيازی برای مجبور کردن زيردست به قبول قدرت نيست، اين نوع رابطه قدمت  زیادی دارد و در فرهنگ های مختلف وجود داشته است.

در D/S ممکن است که بيش از دو نفر وجود داشته باشند، مثلاً يک مافوق و چند زيردست يا برعکس يا مثلاً چند زيردست که به چند مافوق به طور مشترک خدمت می کنند.
رابطه D/S انواع زيادی دارد و شکل های متنوعی به خود می گيرد، من اينجا بعضی از شکل های آن را نام مي برم که البته ممکن است با ساير زمينه های bdsm هم تداخل داشته باشند
-برده خانگی (کنيز، نوکر يا خدمتکار) که نوعی رابطه ارباب و برده هم هست. انواع مختلفی از خدمتکارها و برده های خانگی وجود دارد، مثلاً خدمتکار شخصی، خدمتکار پذيرايی، خدمتکار توالت و... يا ترکيبی از اينها. (در پست های بعدی به طور مفصل راجع به برده های خدمتکار صحبت خواهم کرد)
- enforced chastity به معنی پاکدامنی اجباری است! يعنی در رابطه D/S زيردست بدون اجازه مافوق حق هيچ گونه عمل جنسی مثل سکس يا خود ارضايی را ندارد. اين کار می تواند بوسيله استفاده از وسايل مخصوصی که برای اينکار استفاده می شود، انجام شود.(مثلاً قفل های مخصوص مردان  يا پلاگ های مخصوص زنان  که مانع سکس می شوند و...)
-تحقير جنسی(اين مطلب نياز به توضيح خيلی مفصل دارد که بعداً در پست جداگانه به آن خواهم پرداخت)
-برده جنسی
-تحقير کلامی
-انواع فتيش ها (مثلاً پرستش پا يا بوت يا ...(اصطلاحاً فوت فتيش) ، يونيفرم ها و لباس های خاص و... (در مورد فتيش ها هم صحبت خواهم کرد در آينده)
-حيوان بازی (مثلاً زيردست نقش سگ يا اسب دارد و با او کاملاً مثل آن حيوان رفتار می شود)
-تبديل به اشياء، زيردست به عنوان يک وسيله تلقی ميشود، مثلاً به عنوان زيرپايی يا صندلی
-زنانه پوشی برای مردان يا مردانه پوشی برای زنان
و...

هر تمايلی در D/S مي تواند با ساير زمينه های BDSM ترکيب شود، روابط D/S مي تواند اصلاً شامل سکس نباشد و بيشتر حالت های نقش بازی کردن داشته باشد.
در D/S هم ميتوان از وسايل مختلفی مثل قلاده و... استفاده کرد.





۱ نظر:

  1. خیلی خوشم اومد که بالاخره یکی بطور واضح تفاوت سادومازوخیسم رو با Dom/Sub کاملن توضیح داد. من خودم ساب هستم، اما اصلن مازوخیست نیستم. خشونت های جسمی رو اما به عنوان تنبیه از طرف اربابم خیلی دوست داشتم، نه بخاطر اینکه از دردش خوشم بیاد، چونکه صاحبم اینکارا رو میکرد و من عاشقش بودم.
    یکی از خواننده های وبلاگت هستم.
    سینا

    پاسخحذف